Kde vznikají velké nápady, které jejich autoři za nějaký čas dokážou s úspěchem transformovat v částky pro většinu běžných lidí nepředstavitelné? Úplně všude! Za dobrý příklad může posloužit příběh likéru Hpnotiq, jenž vás na první pohled zaujme okázale azurovým zbarvením.

 

Na přelomu milénia se to stalo muži jménem Raphael Yakoby, začínajícímu podnikateli vyhledávajícímu příležitosti. Kromě neúspěšného studia na vysoké škole toho za sebou moc neměl, ostatně zatím ještě přebýval u svých rodičů na Long Islandu v New Yorku.

 

Život mu naruby obrátila jedna docela všední návštěva parfumerie v nákupním středisku Bloomingdale`s. „Vybíral jsem parfém a všiml si krásně modré tekutiny ukrývající se v jedné z nekonečné řady lahviček. Hned jsem se sám sebe zeptal, proč lidi nepijí něco tak úžasně barevného taky v baru. Něco oceánského, relaxačního, sexy,“ popisuje Raphael Yakoby okamžik, kdy si usmyslel, že se stane autorem unikátního alkoholického nápoje.

V roce 2001 založil firmu a sestavil tým specialistů zahrnující všechny potřebné odborníky od master blendera až po špičkovou designérskou firmu. Vymyslel Hpnotiq, likér na bázi vodky, který obsahuje směs prvotřídních francouzských koňaků a ovocných šťáv. Tedy něco dosud nevídaného. „Byla s tím hromada práce, hodně procesování. Úspěch by nebyl možný bez správného nastavení mysli, a především bezmezné víry ve vlastní nápad,“ dodává Raphael Yakoby.

 

Ani atraktivní vzhled a zajímavá chuť nového likéru mu nezajistily hladký start v nejistém nápojovém byznysu. Yakoby se dal dohromady se svým kamarádem a společně nabízeli svůj koncept velkým výrobním a distribučním společnostem. Když nepochodili a utratili všechny peníze, vydali se sami do ulic New Yorku obcházet kluby a bary.

 

Jako klíčový se ukázal kontakt na rappera, hudebního producenta a podnikatele Puffa Daddyho, který souhlasil s prodejem Hpnotiqu v jeho restauračním řetězci Justin`s. Netrvalo to ani rok a Hpnotiq se stal vycházející hvězdou newyorských nočních klubů. Tekl proudem na hudebních eventech a objevil se v několika písních hip-hoppera Fabolouse.

Už v lednu 2003 koupila značku Hpnotiq včetně všech distribučních práv obří americká destilérka Heaven Hill, do jejíhož portfolia patří mimo jiné také Elijah Craig Bourbon nebo Rittenhouse Straight Rye Whiskey. Transakce ji vyšla na 60 milionů dolarů.

 

Hpnotiq je dnes jedním z nejvíce prodávaných likérů v USA. Vyrábí se ve Francii z třikrát destilované a uhlím filtrované vodky. Obsahuje koňak z regionů Petite Champagne, Fins Bois a Borderies a také šťávy z převážně tropického ovoce.

 

Přestože obsahuje pouhých 17 procent alkoholu, chutná docela ostře. V tasting notes degustátorů by se měla objevovat především slova koňak, citrusy, ananas a mango.